P0118 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

P0118 – Opis naprawy błęduPrzyczyny awarii:

Kod błędu P0118 w samochodzie oznacza problem z sygnałem czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika, który jest zbyt wysoki. Oto kilka przyczyn, które mogą prowadzić do pojawienia się tego błędu:

  1. Uszkodzony czujnik temperatury – najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego, co prowadzi do błędnych odczytów i w efekcie do pojawienia się kodu błędu P0118.
  2. Uszkodzony przewód czujnika temperatury – przewód czujnika temperatury może ulec uszkodzeniu w wyniku uszkodzenia lub zużycia, co może prowadzić do błędnych odczytów temperatury i wywoływać kod błędu P0118.
  3. Uszkodzony zbiornik wyrównawczy – w niektórych samochodach zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego może ulec uszkodzeniu lub zużyciu, co prowadzi do problemów z odczytem temperatury i wywołuje kod błędu P0118.
  4. Problemy z układem chłodzenia – w przypadku problemów z układem chłodzenia, takich jak wycieki płynu chłodzącego lub niedostateczna ilość płynu, czujnik temperatury może nie działać prawidłowo i wywołać kod błędu P0118.
  5. Uszkodzona jednostka sterująca silnikiem (ECU) – uszkodzona jednostka sterująca silnikiem może również powodować problemy z odczytem temperatury płynu chłodzącego i wywoływać kod błędu P0118.

Należy jednak pamiętać, że powyższe przyczyny są tylko przykładowe i nie wyczerpują całego zakresu możliwych przyczyn wystąpienia kodu błędu P0118 w samochodzie. W przypadku pojawienia się tego błędu, zaleca się wizytę w warsztacie samochodowym, gdzie zostaną przeprowadzone odpowiednie diagnostyki, aby zidentyfikować dokładną przyczynę problemu.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0118 w samochodzie odnosi się do problemów z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT – ang. Engine Coolant Temperature Sensor). Oto niektóre z możliwych objawów występowania tego błędu:

  1. Wysoka temperatura silnika: Uszkodzony czujnik ECT może przekazywać fałszywe informacje do sterownika silnika, co może skutkować błędnym odczytem temperatury i prowadzić do przegrzania silnika.
  2. Trudności z uruchomieniem silnika: Jeśli czujnik ECT jest uszkodzony, może to utrudniać uruchamianie silnika.
  3. Spadek mocy silnika: Jeśli czujnik ECT przesyła niewłaściwe informacje do sterownika silnika, to może to prowadzić do zmniejszenia mocy silnika.
  4. Zwiększone zużycie paliwa: Błąd P0118 może prowadzić do nieprawidłowego ustawienia mieszanki paliwowo-powietrznej, co może powodować zwiększone zużycie paliwa.
  5. Włączająca się kontrolka Check Engine: W przypadku błędu P0118, kontrolka Check Engine powinna się włączyć, aby ostrzec kierowcę o problemie.
  6. Problemy z emisją spalin: Uszkodzony czujnik ECT może powodować problemy z emisją spalin, co może skutkować nieprawidłowymi wynikami podczas testów emisji spalin.

Jeśli zauważysz te objawy w swoim samochodzie, powinieneś jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem, aby zdiagnozować problem i naprawić go.


Jak naprawić kod błędu:

Kod błędu P0118 w samochodzie oznacza, że sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego jest zbyt wysoki lub że sygnał jest niestabilny. Aby naprawić tę awarię, możesz podjąć następujące kroki:

  1. Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego: Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego, aby upewnić się, że działa prawidłowo i że nie ma uszkodzeń. Czujnik może być uszkodzony lub zepsuty, co może powodować nieprawidłowe odczyty temperatury.
  2. Sprawdź przewody: Upewnij się, że przewody czujnika temperatury płynu chłodzącego są dobrze podłączone i że nie ma uszkodzeń. Uszkodzone przewody mogą powodować błędne odczyty temperatury lub niestabilny sygnał.
  3. Sprawdź złącza: Sprawdź złącza czujnika temperatury płynu chłodzącego i upewnij się, że nie ma korozji ani uszkodzeń.
  4. Sprawdź termostat: Sprawdź, czy termostat działa poprawnie. Uszkodzony termostat może powodować nieprawidłowe odczyty temperatury.
  5. Sprawdź układ chłodzenia: Sprawdź układ chłodzenia, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Sprawdź, czy nie ma wycieków i czy chłodnica działa poprawnie.
  6. Sprawdź moduł sterujący silnikiem (ECM): Sprawdź moduł sterujący silnikiem (ECM), aby upewnić się, że działa prawidłowo. Uszkodzony moduł ECM może powodować błędne odczyty temperatury.

Jeśli żaden z powyższych kroków nie rozwiąże problemu, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą od diagnozowania samochodowych problemów elektronicznych, aby przeprowadzić dokładniejsze testy i naprawić awarię.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.