P0117 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

P0117 – Opis naprawy błęduPrzyczyny awarii:

Kod błędu P0117 w samochodzie oznacza problem z sygnałem czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika. Oto kilka przyczyn, które mogą prowadzić do pojawienia się tego błędu:

  1. Uszkodzony czujnik temperatury – najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego, co prowadzi do błędnych odczytów i w efekcie do pojawienia się kodu błędu P0117.
  2. Uszkodzony przewód czujnika temperatury – przewód czujnika temperatury może ulec uszkodzeniu w wyniku uszkodzenia lub zużycia, co może prowadzić do błędnych odczytów temperatury i wywoływać kod błędu P0117.
  3. Uszkodzony zbiornik wyrównawczy – w niektórych samochodach zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego może ulec uszkodzeniu lub zużyciu, co prowadzi do problemów z odczytem temperatury i wywołuje kod błędu P0117.
  4. Problemy z układem chłodzenia – w przypadku problemów z układem chłodzenia, takich jak wycieki płynu chłodzącego lub niedostateczna ilość płynu, czujnik temperatury może nie działać prawidłowo i wywołać kod błędu P0117.
  5. Uszkodzona jednostka sterująca silnikiem (ECU) – uszkodzona jednostka sterująca silnikiem może również powodować problemy z odczytem temperatury płynu chłodzącego i wywoływać kod błędu P0117.

Należy jednak pamiętać, że powyższe przyczyny są tylko przykładowe i nie wyczerpują całego zakresu możliwych przyczyn wystąpienia kodu błędu P0117 w samochodzie. W przypadku pojawienia się tego błędu, zaleca się wizytę w warsztacie samochodowym, gdzie zostaną przeprowadzone odpowiednie diagnostyki, aby zidentyfikować dokładną przyczynę problemu.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0117 w samochodzie odnosi się do problemów z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT – ang. Engine Coolant Temperature Sensor). Oto niektóre z możliwych objawów występowania tego błędu:

  1. Spadek mocy silnika: Jeśli czujnik ECT przesyła niewłaściwe informacje do sterownika silnika, to może to prowadzić do zmniejszenia mocy silnika.
  2. Trudności z uruchomieniem silnika: Jeśli czujnik ECT jest uszkodzony, może to utrudniać uruchamianie silnika.
  3. Przegrzewanie się silnika: Uszkodzony czujnik ECT może powodować niewłaściwe działanie układu chłodzenia, co może prowadzić do przegrzania silnika.
  4. Zwiększone zużycie paliwa: Błąd P0117 może prowadzić do nieprawidłowego ustawienia mieszanki paliwowo-powietrznej, co może powodować zwiększone zużycie paliwa.
  5. Włączająca się kontrolka Check Engine: W przypadku błędu P0117, kontrolka Check Engine powinna się włączyć, aby ostrzec kierowcę o problemie.
  6. Niemożność przejścia samochodu w tryb „Closed Loop”: Błąd P0117 może powodować, że samochód nie będzie mógł przejść w tryb „Closed Loop”, co oznacza, że system kontroli emisji spalin nie będzie działał poprawnie.

Jeśli zauważysz te objawy w swoim samochodzie, powinieneś jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem, aby zdiagnozować problem i naprawić go.


Jak naprawić kod błędu:

Kod błędu P0117 w samochodzie oznacza, że sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego jest zbyt niski lub że sygnał jest brakujący. Aby naprawić tę awarię, możesz podjąć następujące kroki:

  1. Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego: Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego, aby upewnić się, że działa prawidłowo i że nie ma uszkodzeń. Czujnik może być uszkodzony lub zepsuty, co może powodować nieprawidłowe odczyty temperatury.
  2. Sprawdź przewody: Upewnij się, że przewody czujnika temperatury płynu chłodzącego są dobrze podłączone i że nie ma uszkodzeń. Uszkodzone przewody mogą powodować błędne odczyty temperatury lub brak sygnału.
  3. Sprawdź złącza: Sprawdź złącza czujnika temperatury płynu chłodzącego i upewnij się, że nie ma korozji ani uszkodzeń.
  4. Sprawdź poziom płynu chłodzącego: Upewnij się, że poziom płynu chłodzącego jest odpowiedni i że nie ma wycieków. Brak płynu chłodzącego lub jego niski poziom może prowadzić do nieprawidłowych odczytów temperatury.
  5. Sprawdź układ chłodzenia: Sprawdź układ chłodzenia, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Sprawdź, czy nie ma wycieków i czy chłodnica działa poprawnie.

Jeśli żaden z powyższych kroków nie rozwiąże problemu, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą od diagnozowania samochodowych problemów elektronicznych, aby przeprowadzić dokładniejsze testy i naprawić awarię.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.