P0220 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

Przyczyny awarii:

Kod błędu P0220 w samochodzie odnosi się do problemów z czujnikiem położenia przepustnicy (TPS – Throttle Position Sensor). Przyczyny tego kodu błędu mogą obejmować:

  1. Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy – uszkodzenie czujnika TPS może prowadzić do nieprawidłowego odczytu położenia przepustnicy i generowania błędu P0220.
  2. Uszkodzony przewód połączeniowy – uszkodzenie lub przerwanie przewodu połączeniowego czujnika TPS może prowadzić do zakłóceń w przesyłaniu sygnału i generowania błędu.
  3. Uszkodzone zasilanie czujnika TPS – problemy z zasilaniem elektrycznym czujnika TPS mogą powodować niestabilne odczyty i pojawienie się błędu.
  4. Problemy z układem przepustnicy – uszkodzenia mechaniczne lub zatory w układzie przepustnicy mogą prowadzić do zakłóceń w odczycie położenia przepustnicy i generowania błędu.
  5. Uszkodzony moduł sterujący silnika – uszkodzenie modułu sterującego silnika, który odbiera sygnały z czujnika TPS, może powodować nieprawidłowe odczyty i generowanie błędu.
  6. Problemy z kalibracją czujnika TPS – nieprawidłowa kalibracja czujnika TPS może prowadzić do błędnych odczytów położenia przepustnicy i generowania błędu.

W przypadku wystąpienia kodu błędu P0220 konieczne jest dokładne zbadanie przyczyny problemu. Należy sprawdzić stan czujnika położenia przepustnicy, przewodów połączeniowych, układu przepustnicy, zasilania czujnika TPS oraz modułu sterującego silnika. W razie potrzeby należy dokonać naprawy lub wymiany uszkodzonych komponentów oraz prawidłowo skalibrować czujnik TPS w celu przywrócenia poprawnego działania układu i eliminacji błędu P0220.


Objawy kodu błędu:

Oto objawy występowania kodu błędu P0220 w samochodzie:

  1. Trudności w uruchomieniu silnika.
  2. Nierówna praca silnika.
  3. Spadek mocy silnika.
  4. Ograniczenia w prędkości maksymalnej.
  5. Wibracje lub szarpnięcia podczas jazdy.

Podsumowanie: Kod błędu P0220 wskazuje na problem z czujnikiem położenia pedału przepustnicy (TPS). Objawy tego błędu mogą obejmować trudności w uruchomieniu silnika, nierówną pracę silnika, spadek mocy silnika, ograniczenia w prędkości maksymalnej oraz wibracje lub szarpnięcia podczas jazdy. Przyczyną może być uszkodzenie lub nieprawidłowa kalibracja czujnika TPS. W przypadku wystąpienia tych objawów, zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem w celu zdiagnozowania i naprawy problemu z czujnikiem położenia pedału przepustnicy. Nieprawidłowe działanie czujnika TPS może prowadzić do niestabilnej pracy silnika oraz pogorszenia wydajności pojazdu.


Jak naprawić kod błędu:

Błąd DTC P0220 wskazuje na problem z obwodem sterującym przepustnicą w samochodzie. Aby naprawić ten błąd, należy podjąć następujące kroki:

  1. Sprawdź przepustnicę: Skontroluj stan przepustnicy, upewnij się, że jest czysta i nie ma żadnych zablokowań. Sprawdź również, czy nie ma uszkodzeń mechanicznych lub luźnych połączeń. Jeśli przepustnica jest uszkodzona, wymień ją.
  2. Sprawdź przewody i złącza: Skontroluj przewody i złącza związane z przepustnicą. Upewnij się, że nie ma luźnych połączeń, uszkodzeń ani korozji. Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy, napraw lub wymień uszkodzone elementy.
  3. Sprawdź obwód sterujący: Skonsultuj się z dokumentacją techniczną lub skorzystaj z narzędzi diagnostycznych, aby sprawdzić obwód sterujący przepustnicą. Upewnij się, że sygnał jest przekazywany prawidłowo. W razie potrzeby napraw lub wymień uszkodzone elementy.
  4. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy: Skontroluj czujnik położenia przepustnicy, który dostarcza informacje o położeniu przepustnicy do sterownika silnika. Sprawdź jego stan i dokładność pomiaru. Jeśli czujnik jest uszkodzony, wymień go.
  5. Wyzeruj błąd DTC: Po wykonaniu napraw, zresetuj błąd DTC przy użyciu odpowiedniego narzędzia diagnostycznego lub poprzez odłączenie akumulatora na kilka minut.

Podsumowanie: Naprawa błędu DTC P0220 w samochodzie polega na sprawdzeniu przepustnicy, przewodów, złącz oraz obwodu sterującego. Należy upewnić się, że wszystkie elementy są w dobrym stanie i działały poprawnie. Jeśli zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia, należy je naprawić lub wymienić. Dodatkowo, sprawdź czujnik położenia przepustnicy, aby upewnić się, że działa poprawnie i dostarcza dokładne informacje. Jeśli nie jesteś pewien, jak przeprowadzić te naprawy, zalecam skonsultowanie się z mechanikiem lub specjalistą ds. diagnostyki samochodowej. Zapewnij sobie bezpieczną jazdę, oddając naprawy w ręce profesjonalisty.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.