P0189 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

Przyczyny awarii:

Przyczyny występowania kodu błędu P0189 w samochodzie, który odnosi się do problemu z czujnikiem temperatury paliwa „B” obwód pomiarowy niskiego napięcia, mogą obejmować:

  1. Uszkodzony czujnik temperatury paliwa „B” – Główną przyczyną kodu błędu P0189 jest uszkodzenie czujnika temperatury paliwa „B”. Czujnik ten mierzy temperaturę paliwa w zbiorniku lub w układzie paliwowym i przekazuje te informacje do jednostki sterującej silnikiem. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub nieprawidłowo działa, może generować błąd P0189.
  2. Uszkodzony przewód sygnałowy – Uszkodzenie przewodu sygnałowego między czujnikiem temperatury paliwa „B” a jednostką sterującą silnikiem może prowadzić do nieprawidłowego odczytu sygnału z czujnika. To z kolei może generować błąd P0189.
  3. Uszkodzona jednostka sterująca silnikiem (Engine Control Module, ECM) – Jeśli jednostka sterująca silnikiem jest uszkodzona lub ma problemy z odczytem sygnału z czujnika temperatury paliwa „B”, może generować błąd P0189.
  4. Problemy z zasilaniem – Niewłaściwe zasilanie czujnika temperatury paliwa „B”, takie jak zbyt niskie napięcie, może prowadzić do nieprawidłowego działania czujnika i generowania błędu P0189.
  5. Uszkodzony układ paliwowy – Problemy z układem paliwowym, takie jak zbyt niskie ciśnienie paliwa, wycieki lub inne uszkodzenia, mogą wpływać na odczyt temperatury paliwa przez czujnik i generować błąd P0189.

W przypadku wystąpienia kodu błędu P0189 zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem lub skorzystanie z diagnostyki samochodowej w celu dokładnej identyfikacji i naprawy problemu.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0189 w samochodzie dotyczy problemów z sygnałem czujnika ciśnienia paliwa. Oto niektóre objawy, które mogą wystąpić w przypadku tego kodu błędu:

  1. Kontrolka silnika (Check Engine) na desce rozdzielczej może się zaświecić.
  2. Niestabilność obrotów silnika, zwłaszcza podczas jazdy na niskich obrotach.
  3. Trudności z uruchomieniem silnika.
  4. Może wystąpić utrata mocy silnika.
  5. Spalanie paliwa może wzrosnąć.
  6. W niektórych przypadkach, silnik może pracować nierówno lub mieć problemy z utrzymaniem stałych obrotów.
  7. Mogą wystąpić problemy z regulacją ciśnienia paliwa.
  8. W niektórych przypadkach, kontrolka ciśnienia paliwa może się zaświecić.

Jeśli zauważasz te objawy w swoim samochodzie i podejrzewasz, że problemem może być kod błędu P0189, zalecam skonsultowanie się z mechanikiem samochodowym lub warsztatem serwisowym. Mechanik będzie w stanie przeprowadzić diagnostykę układu paliwowego, sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa oraz inne powiązane komponenty w celu ustalenia przyczyny problemu. Wymiana uszkodzonego czujnika lub inne naprawy mogą być konieczne w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu.


Jak naprawić kod błędu:

Błąd DTC P0189 w samochodzie dotyczy problemu z czujnikiem temperatury paliwa „B” – sygnał za niski. Oznacza to, że sterownik silnika otrzymuje sygnał czujnika temperatury paliwa „B”, który jest niższy niż oczekiwany lub nieprawidłowy. Aby naprawić ten błąd, warto rozważyć następujące kroki:

  1. Sprawdź czujnik temperatury paliwa „B”: Zlokalizuj czujnik temperatury paliwa „B” w układzie paliwowym. Sprawdź, czy jest on prawidłowo podłączony i nie uszkodzony. Możesz skonsultować się z dokumentacją techniczną lub instrukcją obsługi samochodu, aby znaleźć dokładne położenie czujnika. Sprawdź, czy nie ma korozji lub uszkodzeń na złączach czujnika. Jeśli czujnik jest uszkodzony, wymień go na nowy.
  2. Sprawdź przewody i złącza: Skontroluj przewody i złącza, które są połączone z czujnikiem temperatury paliwa „B”. Upewnij się, że są one w dobrym stanie i prawidłowo podłączone. Sprawdź, czy nie ma przerwania lub uszkodzeń przewodów. Napraw lub wymień uszkodzone przewody i złącza.
  3. Sprawdź układ paliwowy: Błąd P0189 może być również spowodowany problemem w układzie paliwowym, takim jak niewłaściwa regulacja ciśnienia paliwa lub problemy z pompą paliwa. Skontroluj, czy ciśnienie paliwa jest prawidłowe. Jeśli jest zbyt niskie, możliwe, że pompa paliwa wymaga naprawy lub wymiany. Przeprowadź również kontrolę innych elementów układu paliwowego, takich jak regulator ciśnienia paliwa, filtry paliwa itp.
  4. Sprawdź układ elektryczny: Upewnij się, że nie ma żadnych problemów z układem elektrycznym, które mogłyby wpływać na działanie czujnika temperatury paliwa „B”. Skontroluj bezpieczniki i połączenia elektryczne. Napraw lub wymień uszkodzone elementy.
  5. Skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem: Jeśli wcześniejsze kroki nie rozwiązują problemu, zawsze warto skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Mają oni specjalistyczną wiedzę i narzędzia do dokładnej diagnozy problemu oraz skutecznej naprawy błędu P0189.

Ważne jest, aby pamiętać, że każdy pojazd może mieć nieco inny układ paliwowy, dlatego zawsze warto skonsultować się z instrukcją obsługi producenta i specjalistą, aby dokładnie zdiagnozować i naprawić błąd DTC P0189 w konkretnym samochodzie.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.