P0185 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

Przyczyny awarii:

Przyczyny występowania kodu błędu P0185 w samochodzie, który odnosi się do problemu z czujnikiem temperatury paliwa „B” obwód pomiarowy niskiego napięcia, mogą obejmować:

  1. Uszkodzony czujnik temperatury paliwa „B” – Główną przyczyną kodu błędu P0185 jest uszkodzenie czujnika temperatury paliwa „B”. Czujnik ten mierzy temperaturę paliwa w zbiorniku lub w układzie paliwowym i przekazuje te informacje do jednostki sterującej silnikiem. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub nieprawidłowo działa, może generować błąd P0185.
  2. Uszkodzony przewód sygnałowy – Uszkodzenie przewodu sygnałowego między czujnikiem temperatury paliwa „B” a jednostką sterującą silnikiem może prowadzić do nieprawidłowego odczytu sygnału z czujnika. To z kolei może generować błąd P0185.
  3. Uszkodzona jednostka sterująca silnikiem (Engine Control Module, ECM) – Jeśli jednostka sterująca silnikiem jest uszkodzona lub ma problemy z odczytem sygnału z czujnika temperatury paliwa „B”, może generować błąd P0185.
  4. Problemy z zasilaniem – Niewłaściwe zasilanie czujnika temperatury paliwa „B”, takie jak zbyt niskie napięcie, może prowadzić do nieprawidłowego działania czujnika i generowania błędu P0185.
  5. Uszkodzony układ paliwowy – Problemy z układem paliwowym, takie jak zatkany filtr paliwa lub niewłaściwe ciśnienie paliwa, mogą wpływać na odczyt temperatury paliwa przez czujnik i generować błąd P0185.

W przypadku wystąpienia kodu błędu P0185 zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem lub skorzystanie z diagnostyki samochodowej w celu dokładnej identyfikacji i naprawy problemu.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0185 w samochodzie dotyczy problemów z sygnałem czujnika temperatury paliwa. Oto niektóre objawy, które mogą wystąpić w przypadku tego kodu błędu:

  1. Kontrolka silnika (Check Engine) na desce rozdzielczej może się zaświecić.
  2. Niestabilność obrotów silnika, zwłaszcza podczas jazdy na niskich obrotach.
  3. Trudności z uruchomieniem silnika.
  4. Może wystąpić utrata mocy silnika.
  5. Spalanie paliwa może wzrosnąć.
  6. W niektórych przypadkach, silnik może pracować nierówno lub mieć problemy z utrzymaniem stałych obrotów.
  7. Mogą wystąpić problemy z regulacją temperatury silnika.
  8. W niektórych przypadkach, kontrolka chłodzenia silnika może się zaświecić.

Jeśli zauważasz te objawy w swoim samochodzie i podejrzewasz, że problemem może być kod błędu P0185, zalecam skonsultowanie się z mechanikiem samochodowym lub warsztatem serwisowym. Mechanik będzie w stanie przeprowadzić diagnostykę układu paliwowego, sprawdzić czujnik temperatury paliwa oraz inne powiązane komponenty w celu ustalenia przyczyny problemu. Wymiana uszkodzonego czujnika lub inne naprawy mogą być konieczne w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu.


Jak naprawić kod błędu:

Błąd DTC P0185 w samochodzie dotyczy problemu z czujnikiem temperatury paliwa „B” – obwód przerwany. Oznacza to, że sterownik silnika wykrył przerwanie w obwodzie czujnika temperatury paliwa „B”. Aby naprawić ten błąd, warto rozważyć następujące kroki:

  1. Sprawdź czujnik temperatury paliwa „B”: Zlokalizuj czujnik temperatury paliwa „B” w układzie paliwowym. Sprawdź, czy jest on prawidłowo podłączony i nie uszkodzony. Możesz skonsultować się z dokumentacją techniczną lub instrukcją obsługi samochodu, aby znaleźć dokładne położenie czujnika. Sprawdź, czy nie ma przerwania w przewodach prowadzących do czujnika. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub przewody są przerwane, wymień czujnik lub napraw przewody.
  2. Sprawdź przewody i złącza: Skontroluj przewody i złącza, które są połączone z czujnikiem temperatury paliwa „B”. Upewnij się, że są one w dobrym stanie i prawidłowo podłączone. Sprawdź, czy nie ma przerwania lub uszkodzeń przewodów. Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy, napraw lub wymień uszkodzone przewody i złącza.
  3. Sprawdź moduł sterujący silnika (ECM): Błąd P0185 może być również spowodowany problemem z modułem sterującym silnika (ECM). Jeśli wcześniejsze kroki nie rozwiązują problemu, skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym, aby dokładnie sprawdzić moduł ECM i ewentualnie go naprawić lub wymienić.
  4. Skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem: Jeśli nie masz doświadczenia w diagnozowaniu i naprawianiu samochodów, zawsze warto skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Mają oni specjalistyczną wiedzę i narzędzia do dokładnej diagnozy problemu oraz skutecznej naprawy błędu P0185.

Ważne jest, aby pamiętać, że każdy pojazd może mieć nieco inny układ paliwowy, dlatego zawsze warto skonsultować się z instrukcją obsługi producenta i specjalistą, aby dokładnie zdiagnozować i naprawić błąd DTC P0185 w konkretnym samochodzie.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.