P0179 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

Przyczyny awarii:

Przyczyny występowania kodu błędu P0179 w samochodzie, który odnosi się do problemu z regulacją mieszanki paliwowo-powietrznej (Fuel Trim Bank 2 Sensor 1), mogą obejmować:

  1. Uszkodzony czujnik tlenu (oxygen sensor) – Czujnik tlenu mierzy ilość tlenu w spalinach przed katalizatorem. Jeśli czujnik tlenu jest uszkodzony, może dostarczać nieprawidłowe dane, co utrudnia prawidłową regulację mieszanki paliwowo-powietrznej i generuje błąd P0179.
  2. Nieszczelności w układzie dolotowym – Wycieki powietrza w układzie dolotowym, takie jak uszkodzone uszczelki, pęknięte przewody lub nieszczelności w innych częściach układu, mogą powodować niewłaściwą regulację mieszanki paliwowo-powietrznej. Nadmiar powietrza powoduje, że silnik otrzymuje zbyt dużo powietrza w stosunku do ilości dostarczanego paliwa, co prowadzi do błędu P0179.
  3. Uszkodzony przewód sygnałowy – Uszkodzenie przewodu sygnałowego między czujnikiem tlenu a jednostką sterującą silnikiem może prowadzić do nieprawidłowego odczytu sygnału z czujnika. To z kolei może wpływać na regulację mieszanki paliwowo-powietrznej i powodować pojawienie się kodu błędu P0179.
  4. Uszkodzona jednostka sterująca silnikiem (Engine Control Module, ECM) – Jeśli jednostka sterująca silnikiem jest uszkodzona lub ma problemy z odczytem sygnału z czujnika tlenu, może generować błąd P0179.

W przypadku wystąpienia kodu błędu P0179 zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem lub skorzystanie z diagnostyki samochodowej w celu dokładnej identyfikacji i naprawy problemu.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0179 w samochodzie dotyczy problemów z sygnałem czujnika składu paliwa. Oto niektóre objawy, które mogą wystąpić w przypadku tego kodu błędu:

  1. Kontrolka silnika (Check Engine) na desce rozdzielczej może się zaświecić.
  2. Silnik może pracować nierówno lub mieć problemy z utrzymaniem stałych obrotów.
  3. Może wystąpić utrata mocy silnika.
  4. Spalanie paliwa może wzrosnąć.
  5. Może wystąpić zwiększona emisja spalin.
  6. W niektórych przypadkach, samochód może być trudny do uruchomienia lub może mieć problemy z rozruchem.
  7. Może wystąpić niestabilność obrotów silnika.
  8. Może być trudno utrzymać stałą prędkość na autostradzie lub podczas jazdy na stałych obrotach.

Jeśli zauważasz te objawy w swoim samochodzie i podejrzewasz, że problemem może być kod błędu P0179, zalecam skonsultowanie się z mechanikiem samochodowym lub warsztatem serwisowym. Mechanik będzie w stanie przeprowadzić diagnostykę układu paliwowego, sprawdzić czujnik składu paliwa oraz inne powiązane komponenty w celu ustalenia przyczyny problemu. Wymiana uszkodzonego czujnika lub inne naprawy mogą być konieczne w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu.


Jak naprawić kod błędu:

Błąd DTC P0179 w samochodzie odnosi się do problemu z czujnikiem temperatury paliwa – wykryto przegrzewanie się paliwa. Oznacza to, że sterownik silnika wykrył, że temperatura paliwa przekracza dopuszczalne wartości w układzie paliwowym. Aby naprawić ten błąd, warto rozważyć następujące kroki:

  1. Sprawdź czujnik temperatury paliwa: Zlokalizuj czujnik temperatury paliwa w układzie paliwowym. Sprawdź, czy jest on prawidłowo podłączony i nie uszkodzony. Możesz skonsultować się z dokumentacją techniczną lub instrukcją obsługi samochodu, aby znaleźć dokładne położenie czujnika. Jeśli czujnik jest uszkodzony, wymień go na nowy.
  2. Sprawdź przewody i złącza: Skontroluj przewody i złącza, które są połączone z czujnikiem temperatury paliwa. Upewnij się, że są one w dobrym stanie i prawidłowo podłączone. Sprawdź, czy nie ma uszkodzeń, korozji lub luźnych połączeń. Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy, napraw lub wymień uszkodzone przewody i złącza.
  3. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa: Błąd P0179 może być również spowodowany problemem z regulatorem ciśnienia paliwa. Sprawdź, czy regulator działa prawidłowo i czy nie występują wycieki. Jeśli regulator jest uszkodzony, wymień go na nowy.
  4. Sprawdź pompy paliwa: Upewnij się, że pompy paliwa działają poprawnie i dostarczają wystarczającą ilość paliwa do silnika. Sprawdź stan pomp i ich wydajność. Jeśli pompy są uszkodzone, wymień je.
  5. Skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem: Jeśli nie masz doświadczenia w diagnozowaniu i naprawianiu samochodów, zawsze warto skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Mają oni specjalistyczną wiedzę i narzędzia do dokładnej diagnozy problemu oraz skutecznej naprawy błędu P0179.

Ważne jest, aby pamiętać, że każdy pojazd może mieć nieco inny układ paliwowy, dlatego zawsze warto skonsultować się z instrukcją obsługi producenta i specjalistą, aby dokładnie zdiagnozować i naprawić błąd DTC P0179 w konkretnym samochodzie.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.