P0174 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

P0174 – Opis naprawy błęduPrzyczyny awarii:

Przyczyny występowania kodu błędu P0174 w samochodzie, który odnosi się do problemu z regulacją mieszanki paliwowo-powietrznej (Fuel Trim Bank 2), mogą obejmować:

  1. Nieszczelności w układzie dolotowym – Wycieki powietrza w układzie dolotowym, takie jak uszkodzone uszczelki, pęknięte przewody lub nieszczelności w innych częściach układu, mogą powodować niewłaściwą regulację mieszanki paliwowo-powietrznej. Nadmiar powietrza powoduje, że silnik otrzymuje zbyt dużo powietrza w stosunku do ilości dostarczanego paliwa, co prowadzi do błędu P0174.
  2. Uszkodzony czujnik tlenu (oxygen sensor) – Czujnik tlenu mierzy ilość tlenu w spalinach i przekazuje informacje do systemu sterowania silnikiem. Jeśli czujnik tlenu jest uszkodzony, może dostarczać nieprawidłowe dane, co utrudnia prawidłową regulację mieszanki paliwowo-powietrznej i generuje błąd P0174.
  3. Uszkodzony przepływomierz (Mass Airflow Sensor, MAF) – Przepływomierz mierzy ilość powietrza wprowadzanego do silnika. Jeśli przepływomierz jest uszkodzony lub zanieczyszczony, może dostarczać nieprawidłowe informacje o ilości powietrza, co wpływa na regulację mieszanki paliwowo-powietrznej i prowadzi do błędu P0174.
  4. Niedziałający wtryskiwacz paliwa – Uszkodzone lub niedziałające poprawnie wtryskiwacze paliwa mogą prowadzić do nieprawidłowej regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli wtryskiwacz nie dostarcza odpowiedniej ilości paliwa, silnik może otrzymywać zbyt mało paliwa w stosunku do ilości powietrza, co generuje błąd P0174.
  5. Problemy z regulatorem ciśnienia paliwa (Fuel Pressure Regulator) – Regulator ciśnienia paliwa kontroluje ciśnienie paliwa w układzie paliwowym. Jeśli regulator jest uszkodzony lub niedziałający poprawnie, może prowadzić do nieprawidłowej regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej i generowania błędu P0174.
  6. Niedobór paliwa – Jeśli w zbiorniku paliwa znajduje się niewystarczająca ilość paliwa lub układ paliwowy jest zanieczyszczony, może to prowadzić do nieprawidłowej regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej i generowania błędu P0174.

W przypadku wystąpienia kodu błędu P0174 zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem lub skorzystanie z diagnostyki samochodowej w celu dokładnej identyfikacji i naprawy problemu.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0174 w samochodzie dotyczy problemów z mieszanką paliwowo-powietrzną, konkretnie „System Too Lean – Bank 2”. Oto niektóre objawy, które mogą wystąpić w przypadku tego kodu błędu:

  1. Kontrolka silnika (Check Engine) na desce rozdzielczej może się zaświecić.
  2. Silnik może pracować nierówno lub mieć problemy z utrzymaniem stałych obrotów.
  3. Może wystąpić utrata mocy silnika.
  4. Spalanie paliwa może wzrosnąć.
  5. Może wystąpić zwiększona emisja spalin.
  6. Samochód może być podatny na szarpanie lub niestabilność podczas jazdy.
  7. Możesz zauważyć zapach spalonego paliwa.
  8. W niektórych przypadkach, kontrolka stabilizacji lub ABS może się zaświecić.

W przypadku wystąpienia tych objawów, zalecam jak najszybszą wizytę u mechanika samochodowego w celu zdiagnozowania problemu. Mechanik będzie musiał przeprowadzić diagnostykę układu paliwowego i sprawdzić czujniki, przewody, wtyczki, a także potencjalne wycieki lub uszkodzenia. Może być konieczne oczyszczenie lub wymiana czujników, naprawa wycieków lub inne naprawy w celu przywrócenia prawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej i optymalnej pracy silnika.


Jak naprawić kod błędu:

Błąd DTC P0174 w samochodzie odnosi się do problemu z mieszanką paliwowo-powietrzną w układzie paliwowym. Oznacza, że sterownik silnika wykrył zbyt chudą mieszankę paliwowo-powietrzną w banku 2. Aby naprawić ten błąd, warto rozważyć następujące kroki:

  1. Sprawdź na obecność wycieków powietrza: Wycieki powietrza do układu dolotowego mogą powodować nadmierną ilość powietrza, co prowadzi do zbyt chudej mieszanki. Sprawdź szczelność przewodów dolotowych, złącz i przepustnicę. Napraw lub wymień uszkodzone elementy.
  2. Sprawdź czujnik tlenu: Sprawdź stan i działanie czujników tlenu (lambda) w układzie wydechowym. Upewnij się, że czujniki tlenu są czyste i niezablokowane. Możesz zastosować tester lub miernik napięcia, aby sprawdzić, czy czujniki generują odpowiednie napięcie w zależności od warunków pracy silnika. Jeśli czujniki są uszkodzone, należy je wymienić.
  3. Sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowanego (IAT): Czujnik temperatury powietrza doładowanego (IAT) monitoruje temperaturę pobieranego powietrza. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub wykazuje niewłaściwe odczyty, może to prowadzić do błędu P0174. Sprawdź stan czujnika IAT i wymień go, jeśli jest uszkodzony.
  4. Sprawdź filtr powietrza: Sprawdź stan i czystość filtra powietrza. Jeśli filtr jest brudny lub zatkany, może ograniczać przepływ powietrza do silnika, co może prowadzić do zbyt chudej mieszanki paliwowo-powietrznej. W takim przypadku należy wyczyścić lub wymienić filtr powietrza.
  5. Sprawdź czujnik przepływu powietrza (MAF): Czujnik przepływu powietrza (MAF) monitoruje ilość powietrza dostającego się do silnika. Jeśli czujnik MAF jest uszkodzony lub brudny, może dostarczać niewłaściwe dane o przepływie powietrza, co prowadzi do zbyt chudej mieszanki. Sprawdź stan czujnika MAF i wyczyść go lub wymień, jeśli jest uszkodzony.
  6. Sprawdź ciśnienie paliwa: Niskie ciśnienie paliwa może powodować zbyt chudą mieszankę paliwowo-powietrzną. Sprawdź ciśnienie paliwa w układzie paliwowym i upewnij się, że jest ono odpowiednie. Jeśli ciśnienie paliwa jest niskie, może być konieczna naprawa lub wymiana pompy paliwowej.
  7. Skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem: Jeśli powyższe kroki nie rozwiązują problemu, zalecam skonsultowanie się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym, którzy posiadają specjalistyczną wiedzę i narzędzia do diagnozowania i naprawy błędu P0174.

Ważne jest również pamiętanie, że każdy pojazd i jego układ paliwowy mogą różnić się nieco, dlatego zawsze warto skorzystać z instrukcji obsługi producenta i specjalistycznej pomocy, aby skutecznie naprawić błąd DTC P0174 w konkretnym samochodzie.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.