P0114 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

Przyczyny awarii:

Kod błędu P0114 w samochodzie oznacza „Problem z sygnałem czujnika temperatury powietrza dolotowego” i jest związany z układem zasilania silnika. Poniżej przedstawiam najczęstsze przyczyny występowania tego kodu:

  1. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego – podobnie jak w przypadku kodu P0113, uszkodzony czujnik jest najczęstszą przyczyną występowania kodu P0114. Może to być spowodowane korozją, uszkodzeniem mechanicznym lub problemami wewnętrznymi.
  2. Przepięcie lub zwarcie w układzie zasilania – przepięcia i zwarcia w układzie zasilania mogą prowadzić do uszkodzenia czujnika temperatury powietrza dolotowego lub innych elementów układu zasilania.
  3. Problem z przewodem lub złączem czujnika – problemy z przewodem lub złączem czujnika mogą prowadzić do niedostatecznej ilości sygnału lub całkowitego braku sygnału, co może spowodować wystąpienie kodu P0114.
  4. Problem z jednostką sterującą silnikiem (ECU) – awarie w jednostce sterującej silnikiem mogą prowadzić do błędnego odczytu sygnału z czujnika temperatury powietrza dolotowego, co może prowadzić do wystąpienia kodu P0114.
  5. Problemy zasilania elektrycznego – problemy zasilania elektrycznego, takie jak uszkodzony akumulator lub problem z alternatorem, mogą prowadzić do błędnego odczytu sygnału z czujnika temperatury powietrza dolotowego, co może prowadzić do wystąpienia kodu P0114.
  6. Uszkodzony układ chłodzenia silnika – uszkodzenia układu chłodzenia silnika, takie jak wadliwy termostat lub uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego, mogą prowadzić do błędnego odczytu sygnału z czujnika temperatury powietrza dolotowego, co może prowadzić do wystąpienia kodu P0114.

Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0114 w samochodzie odnosi się do problemów z czujnikiem temperatury powietrza doładowanego (IAT – ang. Intake Air Temperature Sensor). Oto niektóre z możliwych objawów występowania tego błędu:

  1. Spadek mocy silnika: Jeśli czujnik IAT przesyła niewłaściwe informacje do sterownika silnika, to może to prowadzić do zmniejszenia mocy silnika.
  2. Nieprawidłowe obroty silnika: Uszkodzony czujnik IAT może powodować niestabilne obroty silnika lub wahania obrotów, co może prowadzić do drgań i hałasu.
  3. Trudności z uruchomieniem silnika: Jeśli czujnik IAT jest uszkodzony, może to utrudniać uruchamianie silnika.
  4. Zwiększone zużycie paliwa: Błąd P0114 może prowadzić do nieprawidłowego ustawienia mieszanki paliwowo-powietrznej, co może powodować zwiększone zużycie paliwa.
  5. Włączająca się kontrolka Check Engine: W przypadku błędu P0114, kontrolka Check Engine powinna się włączyć, aby ostrzec kierowcę o problemie.

Jeśli zauważysz te objawy w swoim samochodzie, powinieneś jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem, aby zdiagnozować problem i naprawić go.


Jak naprawić kod błędu:

Kod błędu P0114 w samochodzie oznacza, że sygnał z czujnika temperatury powietrza pobieranego (IAT) jest poza oczekiwanym zakresem. Aby naprawić tę awarię, możesz podjąć następujące kroki:

  1. Sprawdź czujnik temperatury powietrza pobieranego (IAT): Sprawdź czujnik temperatury powietrza pobieranego, aby upewnić się, że działa prawidłowo i że nie ma uszkodzeń. Czujnik może być uszkodzony lub zepsuty, co może powodować nieprawidłowe odczyty temperatury.
  2. Sprawdź przewody: Upewnij się, że przewody czujnika temperatury powietrza pobieranego (IAT) są dobrze podłączone i że nie ma uszkodzeń. Uszkodzone przewody mogą powodować błędne odczyty temperatury.
  3. Sprawdź układ dolotowy: Sprawdź, czy nie ma uszkodzeń w układzie dolotowym. Może występować wyciek powietrza, który wpływa na odczyty temperatury.
  4. Sprawdź czujnik MAP: Sprawdź czujnik absolutnego ciśnienia w kolektorze (MAP), aby upewnić się, że działa prawidłowo i że nie ma uszkodzeń. Uszkodzony czujnik MAP może również powodować błędne odczyty temperatury.

Jeśli żaden z powyższych kroków nie rozwiąże problemu, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą od diagnozowania samochodowych problemów elektronicznych, aby przeprowadzić dokładniejsze testy i naprawić awarię.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.