P0112 – Opis naprawy błędu

    Szukaj kodów dtc

Przyczyny awarii:

Kod błędu P0112 w samochodzie zwykle oznacza problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego. Poniżej przedstawiam przyczyny, dla których ten kod błędu może wystąpić:

  1. Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego – jest to najczęstsza przyczyna pojawiania się kodu błędu P0112. Czujnik może ulec uszkodzeniu z powodu zużycia, uszkodzenia mechanicznego lub awarii elektrycznej.
  2. Uszkodzony przewód lub połączenie elektryczne czujnika temperatury płynu chłodzącego – jeśli przewód lub połączenie elektryczne jest uszkodzone, to może to prowadzić do problemów z odczytem temperatury i spowodować pojawienie się kodu błędu P0112.
  3. Uszkodzony termostat – jeśli termostat jest uszkodzony lub zablokowany, to może to prowadzić do problemów z odczytem temperatury i spowodować pojawienie się kodu błędu P0112.
  4. Uszkodzony wentylator chłodnicy – jeśli wentylator chłodnicy jest uszkodzony lub zablokowany, to może to prowadzić do problemów z odczytem temperatury i spowodować pojawienie się kodu błędu P0112.
  5. Uszkodzony układ chłodzenia – problemy z układem chłodzenia, takie jak wycieki płynu chłodzącego, niedostateczny poziom płynu chłodzącego lub problemy z pompą wodną, mogą wpłynąć na odczyty temperatury i spowodować pojawienie się kodu błędu P0112.

W każdym przypadku, kiedy pojawia się kod błędu P0112, konieczna jest diagnostyka i naprawa przez wykwalifikowanego mechanika, aby ustalić dokładną przyczynę problemu i przeprowadzić niezbędne naprawy.


Objawy kodu błędu:

Kod błędu P0112 w samochodzie odnosi się do problemów z czujnikiem temperatury powietrza doładowanego (IAT – ang. Intake Air Temperature Sensor). Oto niektóre z możliwych objawów występowania tego błędu:

  1. Spadek mocy silnika: Jeśli czujnik IAT przesyła niewłaściwe informacje do sterownika silnika, to może to prowadzić do zmniejszenia mocy silnika.
  2. Nieprawidłowe obroty silnika: Uszkodzony czujnik IAT może powodować niestabilne obroty silnika lub wahania obrotów, co może prowadzić do drgań i hałasu.
  3. Trudności z uruchomieniem silnika: Jeśli czujnik IAT jest uszkodzony, może to utrudniać uruchamianie silnika.
  4. Zwiększone zużycie paliwa: Błąd P0112 może prowadzić do nieprawidłowego ustawienia mieszanki paliwowo-powietrznej, co może powodować zwiększone zużycie paliwa.
  5. Włączająca się kontrolka Check Engine: W przypadku błędu P0112, kontrolka Check Engine powinna się włączyć, aby ostrzec kierowcę o problemie.

Jeśli zauważysz te objawy w swoim samochodzie, powinieneś jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem, aby zdiagnozować problem i naprawić go.


Jak naprawić kod błędu:

Kod błędu P0112 w samochodzie zwykle oznacza problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (ECT). Aby naprawić tę usterkę, należy przeprowadzić następujące czynności:

  1. Sprawdź połączenia elektryczne: Upewnij się, że czujnik ECT jest poprawnie podłączony do układu elektrycznego. Sprawdź, czy nie ma uszkodzeń kabli lub złącz.
  2. Sprawdź sam czujnik: Można to zrobić za pomocą multimetru, mierząc oporność czujnika i porównując wyniki z wartościami określonymi przez producenta. Jeśli wartości nie zgadzają się, należy wymienić czujnik.
  3. Sprawdź stan płynu chłodzącego: Upewnij się, że poziom płynu chłodzącego jest wystarczający, a płyn jest czysty i nie zanieczyszczony.
  4. Sprawdź termostat: Upewnij się, że termostat działa poprawnie i zapewnia odpowiednie temperatury pracy silnika. W razie potrzeby wymień termostat.
  5. Sprawdź układ chłodzenia: Sprawdź, czy w układzie chłodzenia nie ma przecieków lub zatkanych węzłów. W razie potrzeby dokonaj naprawy lub wymiany uszkodzonych części.
  6. Sprawdź układ elektryczny: Upewnij się, że układ elektryczny jest w dobrym stanie i nie ma uszkodzeń lub zwarcia.

Jeśli powyższe czynności nie pomogą rozwiązać problemu, należy skonsultować się z mechanikiem lub serwisem samochodowym w celu dalszej diagnozy i naprawy usterki. Mogą to być także problemy z układem sterowania silnika, w takim przypadku specjalistyczne urządzenia do diagnostyki muszą zostać użyte do zidentyfikowania i naprawy uszkodzeń.


Kod błędu najczęsciej występuje w takich autach jak:

Romeo Giulia, Alfa Stelvio, A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Q7, Audi TT, BMW 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 7 Series, X1, X2, X3, X4, X5, C3, Citroen C4 Cactus, Dacia Duster, DS 3 Crossback, Fiat 500, Panda, Ford EcoSport, Fiesta, Focus, Kuga, Puma, Ranger, Civic, HR-V, Honda Jazz, Hyundai i10, i20, i30, Kona, Jaguar E-PACE, Jaguar F-PACE, Jeep Compass, Renegade, Ceed, Niro, Kia Sportage, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Range Rover Evoque, Land Rover Range Rover Sport, Mazda CX-30, Mazda CX-5, - A-, -Benz B-, - C-, - E-, - GLA, Mercedes- GLB, - GLE, - S-Class, Mini Cooper, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Nissan Juke, Nissan Qashqai, Astra, Opel Corsa, Crossland X, Grandland X, 2008, 208, 3008, Peugeot 308, Porsche Cayenne, Captur, Renault Clio, Kadjar, Seat Arona, Seat Ateca, Seat Ibiza, Seat Leon, Fabia, Skoda Kamiq, Karoq, Kodiaq, Octavia, Suzuki Swift, Vitara, Toyota Aygo, C-HR, Corolla, RAV4, Golf, Passat, Polo, Volkswagen T-Cross, T-Roc, Tiguan, S60, V60, Volvo XC40, XC60 ,XC90.